søndag den 27. december 2015

Et par dage i Sverige

I går morges sad jeg og faldt lidt hen i selvmedlidenheden, så jeg bestemte mig for, at det nok var en god ide at få lidt andet at lave. Derfor sagde jeg til familien, om ikke vi skulle tage et par dage til Sverige, som traditionen byder. Det syntes alle var en god ide, så af sted med os ud i bilen så vi kunne være der til frokost med resten af familien (mad er generelt hovedpunktet for vores årlige juletur til Sverige, så jeg skulle lige overtale mig selv til at jeg dette år måtte klare mig med mine tarvelige proteindrikke mens de andre spiser fiske filet, lun leverpostej, sild, sylte, pølser, æbleflæsk og alt andet hjertet - og maven - begærer). Det viste sig at være en rigtig god ide at komme lidt ud. Trods en lidt hård dag igen i går, med lidt flere smerter i munden og ikke særlig meget energi, så var det simpelthen så hyggeligt at se familien i de vante omgivelser.
I morges vågnede jeg efter en udemærket nats søvn med et energiniveau på 0. Jeg havde aftenen før ikke været super god til at få "spist" pga smerter og træthed, så da jeg vågnede fik jeg faktisk helt kvalme fordi min krop skreg på mad. Kun få minutter efter jeg havde sippet en energi-juice i mig kunne jeg mærke at min krop vågnede op, og jeg fik det meget bedre. Det er utroligt så hurtigt det går, når altså man starter fra 0.
Nu har jeg på fornemmelsen, at jeg har set de værste dage der er, og er derfor positiv og ser fremad - i morgen skal jeg snakke med min kirurg og få tjekket op på det hele, og her får jeg (forhåbentlig!!) et go for at jeg kan spise lunken mad - yes!

Hævelserne synes jeg stadig ikke rigtig der sker noget ved desværre, men der må jeg jo (forsøge at) væbne mig med tålmodighed...

Jeg går lidt bedre nu, hvilket er godt - jeg må se at komme i gang med "træning", for jeg kan tydeligt mærke at min krop hurtigt mister sin styrke. Meget frustrerende når man har brugt en god del af sit liv på at holde sig i en nogenlunde god form og have en stærk krop... Øv hvor er det surt at det forsvinder så hurtigt, men tager så lang tid at bygge op...

Så here's to looking forward - det er gået op for mig, at jeg højst sansynligt gerne må spise hummersuppe til nytår, det lyder jo slet ikke så ringe endda!

27.12.15

Ingen kommentarer:

Send en kommentar