onsdag den 23. december 2015

En god nat giver et positivt sind

23.12.15 morgen
Sidder nu og er glad og meget mere positiv efter en god nat, end da jeg lagde mig til at sove i aftes. Der har været et minimun af udefrakommende forstyrrelser, og jeg har kunnet sove i 2 timers intervaller (hvilket er meget bedre end sidste nat), afbrudt af små vand-pauser eller sidde-op pauser (min ryg bliver rigtig træt af at ligge så meget ned!). Tror måske hævelsen har fortaget sig en smule, da jeg nu har et næsten funktionelt næsebor til at trække vejret gennem - det er utroligt så meget det letter! Nu er min hals ikke lige så tør og det er blevet lettere at drikke det der skal drikkes uden at blive forpustet. Som jeg nævnte i går er det en enorm psykisk forhindring, og da jeg i går aftes følte jeg ramte det laveste punkt, har det nok haft mest at gøre med frustrationerne over hvor meget det betyder for min livskvalitet om jeg kan trække vejret gennem næsen eller om jeg kan bevæge mig rundt selv eller ej, og om jeg har en konstant følelse af at jeg savler. Det er de små menneskelige ting, som jeg har svært ved at affinde mig med ikke at være i stand til. Her til morgen tyder alt dog på fremskridt, og selv den lille feber jeg havde i går aftes (38.0) er i dag forsvundet (37.2). Det er en enorm lettelse, og alt det jeg ikke synes at kunne overskue i går, kan jeg godt i dag.

Når jeg kigger på mit bid (det jeg kan se, er jo bundet grundigt sammen med stramme elastikker pt), er det tydeligt at se, at jeg ikke længere har et underbid. Det i sig selv er jo helt fantastisk, og det giver mig troen på at det helt sikkert er det hele værd. Jeg glæder mig meget til at få taget røntgenbilleder senere i dag, så jeg virkelig kan se forskellen. Det skræmmer mig lidt at betragte mit ansigt som en helhed, da jeg stadig mener, jeg ligner en meget tyk mand der har fået et par på skrinet. Men jeg ser fremad..

Jeg må også lige undskylde for eventuelle "unødvendige" detaljer (f.eks. om kateteret..), men rent medicinsk set er det de detaljer jeg selv finder mest interessante :)

Jeg håber på at kunne få lov at få mine røntgenbilleder, og vil ligge dem op ASAP så I også kan se hvad der er blevet lavet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar