mandag den 28. december 2015

1 uge post OP

28.12.15
1 uge post OP
I dag er der så gået en uge siden operationen. Puha - så skulle det værste være overstået. Dagen bød på 1 uges tjek op på Rigshospitalet, så jeg var meget spændt hele formiddagen på at høre hvad de ville sige. Lidt skuffet blev jeg dog, da jeg blev taget imod en anden læge end min kirurg - han er åbenbart en travl mand og var igen i operation.. Nå, men jeg blev da kigget på og fik renset skinnen, og fik så ellers svar på en masse spørgsmål;
- ja, nu må jeg gerne begynde at spise lunken, meget blød mad - mad der ikke skal tygges - YES!!!!
- nej, visdomstænderne er åbenbart ikke blevet taget (selvom det var planen), hvorfor kunne han ikke lige forklare
- ja, de hårde hævelser under øjnene kan godt til dels være det ekstra knogle der blev sat ind - man sætter ekstra ind fordi kroppen nedbryder lidt af det. Dette gjorde mig noget nervøs, da udseendet af det pt er ret skævt og ikke specielt kønt - det er dog noget af det der tager mange måneder før det har sat sig, så det må tiden vise......
- ja, såret i panden stammer fra en titanium skrue de har brugt til afmåling af hvor overkæben skulle placeres
- ja, nu må jeg selv tage elastikkerne ud når jeg skal spise og børste tænder
- nej, kæbeøvelser er for tidligt
- nej, motion er for tidligt - jeg må gå rundt men absolut ikke anstrenge mig
- ja, såret på hoften ser fint ud (men er en del større end jeg havde troet!!)
- Det ser helt fint ud.

Alt i alt en positiv samtale, men jeg vil nu stadig gerne høre fra kirurgen selv..

Kæmpe læber 28.12.15
Jeg har altså i dag fået mit første rigtige måltid i en UGE! har nok spist ca ½ liter aspargessuppe totalt i dag, og føler mig endelig lidt mere som et menneske! Det er ubeskriveligt dejligt, og jeg kan nu endelig se at det går fremad.

Det eneste set back jeg kan mærke i dag, er et par gigantiske læber - især overlæben er blevet så stor, og huden så tynd, at huden er helt ødelagt og de svier derfor konstant. Det er irriterende, men jeg tror på at det går relativt hurtigt over..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar