mandag den 14. december 2015

En skuffende nyhed på en dag pakket med nerver..

Klokken 07.30:
"Nu sidder jeg på min dedikerede seng på sengeafsnit 3074. Jeg har været fastende siden 02.00 i nat, og tørstende siden 06.00 i morges. Med mit glas saft i morges skulle jeg også lige sluge 9 piller (smertestillende og kvalmestillende). Jeg har stort set ikke lukket et øje hele natten – nervøsiteten har sat sig i kroppen nu.
Jeg er sat til at skulle opereres 9.30, så nu kan jeg bare sidde og vente (og skifte til det flotte hospitalstøj og få målt værdier etc.)
Tanken om at skulle sove så dybt, at jeg ikke selv er i stand til at trække vejret er ret skræmmende. Dog er jeg tryg ved de kompetente læger der skal tage sig af mig under den 6-8 timer lange operation. Det, der gør mig mest nervøs, er tanken om at vågne op igen og ikke kunne kende mig selv, og oven i det have en masse smerter. Men det er vel ”bare en del af oplevelsen”.
Nu kan jeg se frem til 2-3 hårde måneder, men med udsigten til noget rigtig godt.
Jeg prøver at lade være med at lade nerverne løbe af med mig – og lige nu kan jeg ikke finde ud af om jeg er mest nervøs eller måske også lidt sulten… J
Vi ses på den anden side!"
.....

Kl. 10.30:
..nåede jeg lige at få skrevet, inden min kirurg kom ind på stuen med et forlegent og en smule trist udtryk i ansigtet. Han måtte desværre meddele, at operationspersonalet har lagt sig syg her til morgen, og at de er blevet nødt til at rykke min operation til på mandag d. 21. december. Jeg kan ikke forklare hvor skuffende det er, at have ventet på noget i.. ja 10 år ca... og så få at vide, at det er blevet rykket. Jeg er enormt skuffet og ærgelig, selvom jeg godt kan se at det desværre ikke kan være anderledes. Nu må jeg vente endnu en uge, og så forsøge at bruge den tid fornuftigt med eksamenslæsning. Både jul og nytår bliver nok primært fejret fra min seng nu, men det kan ikke hjælpe noget at se det som et kæmpe set back. Det er trods alt kun en uge det er udskudt. Så nu vil jeg (forsøge at) pakke skuffelsen væk og finde neuroanatomien og makroanatomien frem igen.. juhuuu....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar